Friday 1 November 2013

Awal bulan Oktober - 

Permulaan perniagaan kosmetik SERUM untuk DIRIKU

Sebenarnya tiada siapa menyangka apa akan terjadi pada masa akan datang......walaupun agak keberatan atas "cuba dahulu" dengan rasa berani hendak mencuba sesuatu yang baru....tapi agak2 kan apalah yang nak diceritakan...

Permulaan perjalanan tu rasanya bukan lah susahpun tetapi disusahkan oleh diri sendiri kot....perkenalan terhadap produk kosmetik ni cam tak percaya jer sebab sendiri pun agak sukar menerimanya pada peringkat permulaan.....

Akan tetapi bila dilihat balik setelah menghadiri satu tratment ngan orang yang memberikan pandangan berkenaan business....emmm sebenarnya saya pun mengajar business juga tapi nak stand alone ni kira cam takut pun ada... x confident pun ada...

Perkenalan pertama diberitahu tentang Rynz Skin Perfect Booster Serum....apa ni???




 Adoiii...memang serius muka dah lah alegik ngan jeragat walaupun kulit normal...nak tak nak dah tau function produk n siap sekali pakej nak wat business....emmm nampak gayanya lagi sukarlah saya nk terima...tapi alhamdulillah ada kekuatan di sini apabila "Research and Development"......atas dasar saya ni lecturer...kena lah wat sedikit kajian...

Memang betul juga bila difikirkan secara logik sapa tak terima SIRIM..apatah lagi ada pula MARDI, GMP dan yan gpaling terkesan HALAL....siapa tak mahu....saya pun tertanya2...betul kew apa yang akan dilakukan ni......

Dengan mengumpulkan kekuatan diri....atas apa yang ada dan berpegang kepada apa yang telah diterangkan dan dinyatakan...emmmm prepare minda dan tenaga...pup....pup...jadilah usahawan bidang ni....

Memang tak tahu apa benda pun...tapi rupa2nya senang jer nak terlibat..syarat pun senang...oh ya sebelum tu saya dah pakai dulu produk ni lebih kurang 1 bulan...serius memang berkesan....alhamdulillah ada perubahan...jeragat ku yang banyak dapat dikurangkan...cousin saya yang jerawat n berminyak tiada.....apa lagi bukan main seronok lah kitaorang ni ha....terlompat2 cam budak plak....

Berbekalkan doa yang tak putus-putus.....jeng..jeng...jeng...melangkah lah permulaan dunia perniagaan dan aku sendiri pun pakai juga....dari tak nak dah cerita bagai mestilah nak kan...sape x nk cantik...tapi saya nak cantik dgn keadaan tidak memudaratkan...tak mahu sebarang bahan kimia...ishhhhhh takut lah kena canser kulit kew apa....geli n takut kot.....

Tapi alhamdulillah....secara ringkas nya ni lah permulaan bermulanya bertapak sebagai Rynz Rakan Hati Sdn Bhd....saya telah dilantik menjadi salah seorang shareholder kepada syarikat ni.....pun sebenarnya langkah kanan...baru seminggu joint tuk beli n wat perniagaan di berikan reward.................tapi selepas saya dapat menyiapkan proposal ke TEKUN dengan perminataan loan sebanyak 40 juta bagi bakal usahawan Rynz.....apa lagi terujalah aku sekejap...mana nak dapat wit sebanyak tu....keja lecturer nak dapat banyak tu pun kena kerja keras.... (tapi mmg lambat lah dapat kot....)







Ha.....dulu dari jauh jer sekarang....x sangka salah seorang shareholder tuk business ni...alhamdulillah di murahkan rezeki....nak tau lebih lanjut tunggu n nantikan cerita seterusnya nnt ya....saya sendiri pun tak sangka apatah lagi kepada mereka-meraka yang diluar sana...mesti teruju...ingat ya bukan DUTA produk mereka adalah rakan kongsi ya........sebab kami membantu anak-anak muda untuk berniaga....sangat-sangat teruja....

Tungguuuuuuuuu...nanatikan next episod dari saya....jazakallah dr saya hamba yang sangat kecil....











No comments:

Post a Comment